Reklama

2017-09-03 16:37:10

Reklama

Blog

Po co to wszystko 2

Życie i coraz głośniejsze głosy dotyczące ogólnej problematyki branży turystycznej kuszą by je wykorzystać w kontekście tego co tutaj piszę oraz w kontekście tego co najbliższe.

Jesteśmy kilka dni po walnym najeździe turystów na nasze miasto. Wiele wskazuje na to , że było ich więcej niż ubiegłego roku. Pytanie czy przed gwałtownym spadkiem cen i ilości posezonowo, mamy proporcjonalnie więcej pieniędzy w kieszeniach? ( no może poza gastronomią i handlem). Bo jeśli by przyjąć środek pomiędzy ostrożnymi 6 % a optymistycznymi 20%, to czy te 13% spowodowało, że mamy o tyle pieniędzy więcej ? Bo przecież święte prawo podaży i popytu powinno zadziałać, no chyba , ze przez ten rok powstało tez o te kilkanaście procent więcej miejsc noclegowych. Wtedy ową zwyżkę widać tylko w sklepach, karczmach i na ulicy. Czy wydłużyły się pobyty do standardu nadmorskiego 6-7 dni ? Bo sądząc po zawalonych pralniach i 4 komplety pościeli to za mało - znaczy nadal dominują 3-4 dniowe wypady z odwiedzinami Krakowa, Oświęcimia czy po drodze do Chorwacji ( a powinniśmy byc celem a nie dodatkiem do Wawelu czy kopalni soli). Znaczy koszty ( plus stanie w korkach) na pewno wzrosły, a czy ceny ?
No i teraz po sezonie czy czasem nie będzie tak jak w marcu , gdzie śniegu i warunki super a ludzi ani na lekarstwo. 
Tu pojawia się konkurencja z naszą ofertą dla dominującego w naszym mieście turysty ekonomicznego - przemysł czasu wolnego ( dla nas to zjadacz wypadów do Zakopanego na weekend) . 
Musimy mieć świadomość, że jesteśmy dla wielu z nich na końcu torów kolejowych czy drogi asfaltowej. Oni musza dostać naprawdę dobrą ofertę ( i ta cenowa jakkolwiek istotna, nie jest dominująca) by ruszyć się tu, godzinami przebijając się przez korki, czy jadąc godzinami pociągiem. A to jest coraz trudniejsze : konkurencja dla nas pojawiła się w ich miejscach zamieszkania, na miejscu lub bardzo blisko. A to koncert, a to kolejny aquapark, a to impreza masowa, a to mecz czy last minute w Amsterdamie z lotem za 39 zł. Czasy się zmieniły i niegdyś spokojni o przynajmniej weekendy wrześniowe i październikowe teraz coraz częściej widzimy pustki i kusi do kolejnej obniżki cen. ( tutaj chyba najbardziej spektakularny sukces ( nie wnikam w ocenę samych atrakcji) odniósł nikomu wcześniej nieznany Zator ze swoim Energylandem, brany pod uwagę w drodze do lub z Zakopanego a czasem nawet w trakcie pobytu)
Są przyczyny obiektywne takiego stanu rzeczy - remonty dróg i fatalne połączenie kolejowe. Są też przyczyny subiektywne - zależne od nas samych , władz, mediów itp.
Jednym z nich jest brak spójnego programu promocyjnego dla turystów krajowych i zagranicznych jakim powinien być właśnie taki portal, jak i nienadążająca za zmianami infrastruktura turystyczna. Brak atrakcji w tym zakresie w kategorii WOW, dominują głównie kopie istniejących wszędzie wesołych miasteczek, dźwigów itp ,a brak naprawdę wyjątkowych i unikalnych ofert typu super trasa rowerowa, największa ścianka wspinaczkowa ( pamiętam z jakim bólem Jędrek Maciata utrzymywał wtedy chyba pierwszą w Polsce ściankę lodową na placu pod Gubałówką). Przecież jeśli turyści mają takie atrakcje u siebie to przecież nie będzie się tutaj tłuc godzinami.
Tutaj przykład z naszego regionu: 
http://www.tur-info.pl/a/54622,,malopolska-unijne-dofinansowanie-rozwoj.html?utm_source=zz_szablon_dziennik3_2016&utm_medium=email&utm_campaign=m
Pod tytułem : Małopolska planuje nowe atrakcje turystyczne. Na liście miast w których będzie realizowanych 38 projektów dotowanych przez UE brak Zakopanego. Obawiam się , że trudno sobie przypomnieć kiedy takie były. Ja wiem, że góry mamy piękne, miasto w niektórych miejscach też ale musimy pamiętać , że co roku przybywa nowych młodych ludzi , którzy o tym nie wiedzą bo w mediach nas nie ma, bo w necie sam hejt, a nie widzą jakiegoś szczególnego powodu by tutaj dotrzeć. To do nich dotrzeć musimy my. 
Osobnym problemem jest dotarcie i ściągnięcie turystów zagranicznych. Nie mających zdania, wiedzy ale też i oporów przed przyjazdem - do nich dotrzeć musimy my. 
Temu służą poza oczywiście serwisami globalnymi, forami oraz portalami społecznościowymi - portale dedykowane dla turystów o których tutaj piszę. Ich odbiorcami są najbardziej pożądani turyści - ci świadomi tego czego szukają , świadomi ekskluzywności oferty ( wręcz takiej poszukują) i faktu , że za taką ofertę trzeba zapłacić. Tu nie trafią ci którzy szukają taniego miejsca na kawalerskie czy panieńskie party, czy szukający adrenaliny na ulicy ,a nie na szlaku górskim itp. Taką selekcję przeprowadzi umiejętnie prowadzony portal miejski.
Wspólna oferta, kwater, gastronomii, komunikacji, wydarzeń, zebrane w jednym miejscu są naprawdę atrakcyjne w odbiorze przez turystów i tych którzy tu wracają jak i tych którzy chcą porównać ją z konkurencją. Pakiet rabatowy ma zachęcić, a lojalnościowy utrzymać ich w regionie. Portal poza własną działalnością, gdyby udało mu się podjąć współpracę z Samorządem, dominującymi 
firmami w tym Parkiem i PKL, mógłby śmiało być realizatorem ( bo zakładam liczny udział zainteresowanych bezkosztowym udziałem w tym - branżowców). Tu już dotykamy funduszy o których tak ostatnio głośno. ( pisałem o tym wcześniej więc tylko przytaczam inny głos, na ujawnienie pomysłu jeszcze za wcześnie)
Tutaj głos w sprawie opłaty miejscowej. Ja tylko dodam, ze dla mnie osobiście podatek turystyczny być powinien i powinien być traktowany nie tyle jako źródło dochodu, a jako kompensata znacznie wyższych kosztów utrzymania miejscowości turystycznych wobec ilości turystów vs usługi komunalne ( i tu powinna trafiać lwia część podatku), inwestycji proturystycznych ( kolejna pod względem wielkości część) oraz na promocję. 
http://www.waszaturystyka.pl/item/5810-op%C5%82ata-miejscowa,-a-dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87-turystyczna.html#disqus_thread

Problemem jest nie sam podatek tylko sposób jego poboru. Wszyscy pamiętamy często nieprzyjemne rozmowy z turystami przy jego regulowaniu, oskarżanie nas o pazerność, zatruwanie środowiska, próby "dogadania" się czy łamańce księgowych kiedy gość zapłaci całość ( opłata za noclegi, wyżywienie oraz opłata lokalna) by nie stanowiło to przychodu przed opodatkowaniem ( nie mówiąc o prowizji operatora czytników kart) no i wkurzenie kiedy nie wiadomo co się z tymi pieniędzmi dzieje, a sąsiad który sobie takimi bzdetami nie zawraca głowy śmieje się nam w twarz przyjmując taniej kolejnego gościa.
Myślę, ze jasna informacja o jego kwocie, specyfice oraz sposobie poboru, powinna być wiadoma turystom już w trakcie rezerwacji. Takie jednak formy są możliwe jedynie poprzez samodzielna korespondencje z gośćmi ( ale tylko w małych obiektach) albo poprzez automatyczne powiadamianie przy rezerwacji ( tu już wychodzi przewaga własnego lokalnego portalu nad globalnym systemem rezerwacji)
To po to to wszystko ale to nie koniec jeszcze :)
   
Tutaj by samemu nie zanudzać materiał o grzechach marketingu ( od hurraoptymistycznego przekonania że on wystarczy, po brak analizy zmieniających się wciąż oczekiwań turystów i stosowaniu starych utartych aczkolwiek przez to nieskutecznych metod, w tym robieniu marketingu bez ścisłej współpracy wszystkich uczestników rynku - znów się kłania wspólny portal)
https://questus.pl/blog/jaka-jest-przyszlosc-marketingu-krotkowzrocznosc-rynkowa-wciaz-zywa/

PS
Właśnie podano w jednym z magazynów informacyjnych,  ceny średnie noclegów w Sopocie z tego sezonu 484 zł za osobę. Dwuosobowy pokój w hotelu z widokiem na morze ( pewnie z posiłkami i spa) 1400 za dobę. One się nie różnią od naszych. Promocja miasta - tak

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
SK 2017-09-15 07:39:59
@Wiktoria - tak i wielu wielu innych prostych elementów oferty. Piękne miasto ( no nie całe), cudowna przyroda ( cała), wspaniała kultura - a dla turystów całkowicie rozproszona i niejasna informacja. Jakiś dobry krok w kierunku przyrody robi TPN. I tak jak turyści pobytowi mają szanse ( choć niewielkie ) poznać coś więcej, tak już weekendowi czy wycieczkowi w zasadzie samodzielnie niewiele zobaczą. Walkę o krótkie pobyty poza sezonem przegrywamy
Wiktoria 2017-09-13 15:10:19
A mnie brakuje jednego miejsca , czynnego cały rok, mam na myśli zagrodę regionalna połączoną ze stała wystawa, jedyna na Podhalu ,tak ja w Grecji, Chorwacji, zajeżdża autokar z turystami i tam taniec , biesiada, folklor , zdjęcia , pamiątki.
SK 2017-09-06 12:48:13
@GK :) nie ma sprawy mogę się zgodzić ale wróćmy do meritum
GK 2017-09-06 11:15:26
E pises ino byle pisać :)
To obrzeża miasta decydują o cench w Zakopcu. Tam rządzą Górale i to tam chcą prawdziwi turyści przyjeżdżać a nie buraki cebulaki. To w góralskich domach/ pensjonatach jest klimat a nie w apartamentowcu. Zakopane to Krupówki :) które wszyscy znają i one nie potrzebują marketingu :) Obrzeża górą :)
SK 2017-09-05 22:57:47
Akurat kwestia peryferiów to doskonały przykład na potrzebę właściwej promocji. Żyjemy w czasach w których nieśmiertelne pytanie : jak daleko od Krupówek może mieć dwa podłoża. Jedno powszechnie znane - ma być w cichym i spokojnym miejscu na środku Krupówek z widokiem na Giewont, schodami na Kasprowy i za 50 zł :) drugi to pytanie by nie było zanadto blisko, było cicho i spokojnie , czasem jakaś owca ale nie baran, serek, potok itp. Powszechnie znane portale nie dają takiej informacji. Mało tego zamieszczana informacja typu 5 km od Centrum czy 10 od Zakopanego wzbudza popłoch. Lokalny portal potrafi opisać zalety takiej lokalizacji i to że 5 km od Centrum to 500 m od Doliny jednej czy drugiej. To już jest właśnie marketing miejsca, on trafia do tych którzy waśnie tego szukają i za to właśnie chętnie zapłacą. To właśnie tam goszczę dziennikarzy , polityków czy artystów a nie w Zakopanem które dla nich nie jest atrakcyjne.
qaz 2017-09-05 19:26:13
@GK - akurat okolice wymierają po sezonie, a w Z. jest jeszcze ruch. No, może z wyjątkiem dobrze rozreklamowanych obiektów. Akurat prowadziłem DG "w okolicy" jak i centrum Z. Cena robi średnią różnicę - w końcu 20-30zł różnicy na osobodobie to są nieduże pieniądze.
GK 2017-09-05 17:06:14
Z tymi danymi to coś nie tak :)
Apartament rzadzi sie woimi prawami tam lokują sie buraki cebulaki jedzie ich czasem o kilka osób wiecej niż pojemność apartamentu . Wiem cos o tym ,bo tez zaczynają próbować np pokoj trzy osobowy a przyjeżdża 5... Owszem są trzy osoby dorosle i dwoje dzieci... Razem 5 itd
Gdzie ta oszczędność ? :) o ile w pensjonacie ten numer nie przyjdzie to apartament jest "bez kontroli"i śpią jak cygany na kupie...
Zakopane to nie tylko centrum, Zakopane to okolice ... w promieniu 15 km
Kazdy na pytanie odpowiada ze był w Zakopcu , ale nikt nie powie ile jechał, albo stał w korku aby dojechać.
Na okolice nie mamy wpływu a tam ceny są znacznie niższe a standard wysoki...
Takze mozes se ino pisać i nic nie zrobis ...
SK 2017-09-05 15:40:24
@ GK :) i jeszcze troszkę na ogrzewaniu przyoszczędzić :). Nie mądruję się po prostu brutalne dane . Apartamenty mają dużo większe wzięcie w sezonie ( ceny) i jeszcze chętniej są wybierane poza nim . Nie mówie o wstrzymywaniu ano o nakazach, jednak jeśli nic z tym nie zrobimy to po prostu zapchamy miasto, obnizymy jego atrakcyjność i co za tym idzie ceny , a wtedy i dla Górali nie starczy
GK 2017-09-05 14:37:35
Coś Pan pieprzy z tymi zmianami.... 8 pokoi czy 4 apartamenty to jeden ciul...
Tyle samo ludzi i cenowo nawet dwójki lepiej sie sprzedają bo szybciej...
Juz niech tak nie mondruje.
Bo trzeba by wstrzymać wszystkie nowe budowy aby baza hotelowa pozostała bez zmian...
Jak już kiedyś powiedziałam kto jojcy i liczył na miliony ... to wypad... Dala nas górali wystarczy....
SK 2017-09-04 22:37:50
Długo czekałem na wpis stąd dublet , przepraszam
SK 2017-09-04 20:26:22
@ qaz oczywiście pełna zgoda. Reklama nie może kłamać bo to daje długotrwały efekt negatywny z drugiej strony nie można przeceniać pozytywnego efektu marketingowego bo to jest krótkotrwałe. Marketing ( bo reklamę to my mamy) traktuję jako narzędzie uzupełniające do niezbędnej adaptacji oferty do zmieniającego się rynku.
Oczywiście nie mnie doradzać czy uczyć kto jakie ma mieć pokoje w ofercie. Nie każdego stać i nie każdy może dokonywać głębokich modernizacji. Jednak z czasem ograniczenie podaży poprzez choćby adaptację z 8 pokoików na 4 apartamenty ( z 8x50 zł na 4 x 250 zł i mniej pracy) da pozytywny efekt cenowy i dla tych tańszych . Chyba jednak za głęboko wnikamy.
Namawiam do sukcesywnej i systematycznej ( i pewnie mozolnej bo zaległości w tej materii są wieloletnie) pracy na rzecz kształtowania wizerunku w ustalonym przez nas wspólnie kierunku. Czy to miasta dla rodzin z dziećmi ( Świnoujście, Międzyzdroje) czy dla aktywnych ( Szklarska Poręba) czy dla osób 50 + ( Krynica Górska, Kołobrzeg) czy jeszcze inaczej , byle konsekwentnie ( ja wybrałbym próbę nawiązania do 20 lecia międzywojennego - trudniej , drożej i dłużej ale ta forma opiera się modom) I zarówno oferta lokalowa, marketing czy infrastruktura to są niezbędne elementy które muszą współgrać w tym celu. Obecnie jesteśmy skazani na , siłą rzeczy, droższe, mniej skuteczne, indywidualne próby promocji nie przynoszące oczekiwanego efektu bez koordynacji wszystkich uczestników rynku.
SK 2017-09-04 19:49:54
@qaz całkowita zgoda. Co do budowy to właśnie optuję za tym by modernizować to co jest na rzecz wygodniejszych i większych pokoi/apartamentów zamiast budować nowe. Chyba jednak troszkę za daleko podążamy bo nie mnie uczyć czy doradzać w tym zakresie. Dość przykładu z autopsji, w 2000 roku w remontowanym pensjonacie na Parcelach wbudowałem łazienki do pokoi, z 8 zrobiło się 6. Byłem wtedy jedyny na uliczce z takimi wydziwianiami stąd pełny parking i ja najpierw wkurzaliśmy sąsiadów , potem jednak zaczęły się wizyty by zobaczyć co i jak :). Teraz tez łatwo oszacować ze 8 pokoi po nieśmiertelne 50 zł , zamienić na 4 apartamenty po 250 to więcej pieniędzy i mniej pracy i kosztów.
Naturalnie nie wszyscy tak mogą zrobić ( i tak jest oczywiście na całym świecie) ale zmniejszona podaż i dla nich odbije się korzystnie na cenach.
Co do reklamy Tunezji to oczywiście jasnym jest by po pierwsze nie przeceniać pozytywnego wpływu marketingu ( bo to krótkotrwałe) i nie lekceważyć wykrytego kłamstwa w ofercie ( bo to długotrwałe). To tylko narzędzie i jedno z wielu jakie trzeba zastosować. Ja piszę o tym, ze trzeba i to pilnie.
qaz 2017-09-04 17:14:30
@SK - to reklama Tunezji, która leciała kiedyś w TV. Jak pan usunie spacje w linku - pójdzie. Reklama dobra - ale co ma wspólnego z rzeczywistością gdyby traktować ją dosłownie ? Nasza oferta jest oczywiście niedoszacowana. Ale już dawno pisałem, że przejście na lepszego klienta spowoduje brak klientów w pewnym zakresie - czy ktoś to zaakceptuje ? Z drugiej strony - po grzyba budować kolejny obiekt skoro na starym można brać cenę x2 po modernizacji ?

@M - co ma opłata miejscowa do dochodów z DG ? To miasto teoretycznie jest na ca 30 tys ludzi. Ale wodociągi, kanalizę, remonty itd trzeba liczyć na 100 tys. Ktoś za to musi płacić.
SK 2017-09-04 14:13:56
M ten podatek nie jest naszym dochodem, to wpływy do kasy miasta. Proszę nie mylić opłaty za pobyt która uiszcza się u kwaterodawcy z płaconym u niego ale nie dla niego podatkiem. Co do tego czy zarobek jest dobry to musielibyśmy podyskutować szerzej. Względem czego jest dobry? Przy jakim nakładzie kapitału i pracy ?
M 2017-09-03 23:34:39
Opłata klimatyczna / podatek powinien zniknąc . Zarobek na kwaterach jest i tak dobry .
SK 2017-09-03 22:20:01
Niestety nie jestem w stanie odtworzyć tego linka. Absolutnie nie jest moja intencją, koloryzowanie, oszukiwanie czy kłamanie. Twierdzę , ze mamy obecna ofertę niedocenioną i to chciałbym uwypuklić. Błędy marketingowe oraz PR zaskutkowały tym, ze staliśmy się miastem turystyki ekonomicznej mimo że nie odpowiada to faktycznemu stanowi oferty. Jeśli tak to właśnie odpowiednie kształtowanie jej powinno z czasem przynieść efekty w czym dopomoze obecny boom. Nie jest to jednak trwałe stąd mając na uwadze obecny stan trzeba myśleć i działać na rzecz okresu w którym ten boom minie. Jak pisałem konkurencja nie śpi i jest jej coraz więcej. Praktyka pokazuje , ze najstabilniejszy jest target świadomy potrzeb i oferty. Naszą sprawa jest tylko wybór czy ma to być masowy przez co ekonomiczny czy tez będziemy się skłaniać ku drugiemu kierunkowi co musi jednak spowodować ekskluzywność, wyższe ceny oraz mniejszą ilość turystów oczywiście w ślad za tym musi pójść adekwatna oferta. To trwa, to pewnie się początkowo spotka z oporem i krytyką na zewnątrz i wewnątrz jednak alternatywą jest coraz bardziej zakorkowane i zasmogowane miasto zdominowane dyskontami i tanią rozrywką. Niezaleznie od wyboru musimy być jednak w tym konsekwentni. Razem te grupy nie będą tu występować.
qaz 2017-09-03 20:06:53
Cóż. Marketing to siła. Niemniej - czy dążymy do takiego: https:// www. youtube. com/watch?v= k_va5RI_QHg absurdu ? (wizja artystyczna nie przedstawiająca rzeczywistych obiektów w wybranych miejscach). Rozumiem, że człowiekowi trzeba sprzedawać marzenia. Ale czy rozczarowanie nie przekreśli zysków ?
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, SPRZĄTANIE. 796 358 958.
  • SPRZEDAŻ | zwierzęta
    SZCZENIAKI SHIH TZU. 730 519 594.
  • PRACA | dam
    Przyjmę Cieślę - budowa w Kluszkowcach Stawka do uzgodnienia Proszę dzwonić - 788 624 940. 788 624 940 aleksandra@tatrastyle.pl
    Tel.: 788
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-20 16:00 Gronkowianie w Chicago świętują 2024-04-20 14:59 500 flisaków gotowych do pracy (ZDJĘCIA, WIDEO) 1 2024-04-20 14:22 Ostrzeżenia przed burzami i opadami śniegu 2024-04-20 13:38 Turyści z Holandii w Pięciu Stawach pytali, jak dojść do najbliższego miasta 5 2024-04-20 13:00 Tak blisko Zakopanego i tak pięknie (WIDEO) 1 2024-04-20 12:01 Setki biegaczy na trasach w Szczawnicy (WIDEO) 2024-04-20 11:00 Już dziś! Spotkanie z Angeliką Chrapkiewicz-Gądek w Cafe Tygodnik Podhalański 2024-04-20 10:17 Uroczysta msza święta na początek sezonu flisackiego (WIDEO) 2 2024-04-20 09:59 Zamknięty popularny szlak w rejonie Doliny Kościeliskiej 2024-04-20 09:00 16. Spotkanie Przyjaciół na Kasprowym Wierchu 2 2024-04-20 08:00 Małżeństwo Lassaków oszukane i okradzione - Cyberprzestępstwo (WIDEO) 5 2024-04-19 22:35 Od północy obowiązuje cisza wyborcza, rzecz dotyczy nie tylko Zakopanego 2 2024-04-19 22:00 Na tatrzańskich szlakach panuje prawdziwa zima, dojście do schronisk to wyzwanie 2024-04-19 21:00 Hulajnogi wróciły. Pamiętacie zasady jakie obowiązują użytkowników? 2 2024-04-19 20:00 Pokaz mody ekologiczne EKO JA, EKO TY 2024-04-19 19:00 Bajkowe klimaty na szlaku, było pięknie, pusto i całkiem sporo świeżego śniegu 2024-04-19 18:00 Nie jestem żadną deweloperką, nikomu żadnych widoków z Krupówek nie zasłaniam 45 2024-04-19 17:00 Dlaczego urząd miasta chroni skazaną naczelnik? 15 2024-04-19 16:23 Czym jest wirtualne biuro? 2024-04-19 16:17 Kto dokonuje napraw wind? 2024-04-19 16:00 Ocieplenia w prognozach nie widać 2 2024-04-19 15:00 Młodzież zapobiega pożarom - eliminacje powiatowe OTWP w Nowym Targu za nami 2024-04-19 14:00 Wiemy jaka kara spotkała kobietę, która wczoraj wjechała między kolejowe rogatki! 7 2024-04-19 13:00 Zaginęła 72-letnia Janina Czaicka 2024-04-19 10:00 Uczniowie z Kowańca z wizytą w Radevormwald 2024-04-19 07:59 Zakopane w białej szacie, na Kasprowym Wierchu minus dziesięć stopni 2024-04-18 21:45 Leśniczy z Morskiego Oka ostrzega (WIDEO) 2024-04-18 21:02 Przyszli studenci sprawdzali jak to jest na ANS 2024-04-18 20:00 Rabka ci wszystko wybaczy, nawet plagę egipską w kolorze blond 11 2024-04-18 19:27 Kładą asfalt na drodze w Kuźnicach (WIDEO) 4 2024-04-18 19:00 Pienińscy flisacy uroczyście otwierają sezon flisacki 4 2024-04-18 19:00 Kawałek skały uszkodził figurę Matki Boskiej Fatimskiej w Pieninach 2 2024-04-18 18:08 Agnieszka Nowak-Gąsienica kontra Łukasz Filipowicz czyli debata w Kinie Giewont (WIDEO) 33 2024-04-18 18:00 Debata z kandydatami na burmistrza Zakopanego (ZDJĘCIA, WIDEO) 86 2024-04-18 16:20 Płytki klinkierowe na elewacje - dlaczego warto je wybrać? 2024-04-18 15:15 Anna Tybor kolejny raz w Himalajach zjeżdża na nartach z ośmiotysięczników 2 2024-04-18 14:35 O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Nowym Targu 8 2024-04-18 14:30 Pieśń o Jaśku zbójniku 2024-04-18 14:00 Utrudnienia też na ul. Makuszyńskiego w Zakopanem 2024-04-18 13:00 Zapraszamy na debatę kandydatów na burmistrza Zakopanego. Przygotowania trwają (WIDEO) 2024-04-18 12:24 Akcja szczepienia lisów 2024-04-18 12:08 Kiedy warto zdecydować się na ogrodzenie panelowe? 2024-04-18 12:03 Poranny śnieg w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 8 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Ten film tętni muzyką Amy Winehouse. Mamy dla Was bilety 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia?
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy


REKLAMA


FILMY TP

Pożegnania